Als zzp'er is het slim om jezelf goed te verzekeren. Denk hierbij aan een Arbeidsongeschiktheidsverzekering. Maar wat als je hiervan alleen een polisblad en geen bon hebt? Hoe gaat dat dan in Tellow?

In dit artikel leggen we uit hoe je de verschillende verzekeringen goed verwerkt:

Arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV)
De premie die je betaalt voor je AOV zijn voor jou als zzp’er een privé-uitgave. Dit verwerk je als volgt:

  1. Ga naar de juiste transactie
  2. Kies voor <Privé>
  3. Opslaan en klaar!

(Zakelijke) overige verzekeringen

Verzekeraars schrijven per maand af. Je ontvangt eens per jaar een polisblad hiervoor. Deze hoef je niet te uploaden in Tellow.

Van een verzekering hebben wij geen bon nodig. Er zit op verzekeringen namelijk geen btw (die mag je dus ook niet terugvragen), dus is het ook niet verplicht om een bon in te sturen. Om er wel voor te kunnen zorgen dat het opgenomen wordt als zakelijke kosten, moet je de kosten opgeven als <Zakelijk zonder bon>.

Dit doe je als volgt:

  1. Ga naar de desbetreffende transactie en klik erop
  2. Kies voor <Zakelijk>
  3. Klik onderaan op <Ik heb geen bon of factuur van deze afschrijving> 
  4. Wanneer Tellow vraagt om een reden, vul dan <Verzekeringskosten> in.
  5. Tellow zal deze kosten nu alsnog goed voor je boeken.
  6. Klaar!

Kom je er toch niet uit? Via de chat vraag je ons super snel om hulp.

Succes!


Heeft u het antwoord gevonden?