Tellow maakt gebruik van een scan & herkenfunctie: de documenten die je uploadt, worden door Tellow automatisch uitgelezen en verwerkt. Zo hoef je na het uploaden van je bon of factuur niets meer te doen: wel zo lekker!

Hoe worden mijn bestanden verwerkt?

Nadat het bestand is geüpload zal deze door middel van OCR worden uitgelezen.
Hier wordt de btw automatisch uit je factuur gehaald en op je balans gezet. Tellow maakt dan ook een boekingsvoorstel voor de grootboekrekening.

Mocht dit niet lukken dan zal het worden doorgezet naar "Human Eyes" wat niets meer betekend dan dat er iemand van Tellow naar zal kijken om te bepalen of het een goede bon/factuur is. Indien dit niet het geval is dan zal deze worden afgekeurd.

Waar kan ik mijn geüploade bestanden vinden?

Op het moment dat je een foto maakt van een bon of factuur zal deze in het menu 'Bestanden' worden geplaatst. Hier blijft hij staan totdat hij verwerkt is.

💡 Tellow verwerkt je bestand binnen één werkdag. Aan de kleur van de 'bolletjes' kun je zien wat de status is:

  • Geen bolletje = verwerkt
  • Oranje = in behandeling
  • Rood = afgekeurd

Wat gebeurt er met mijn bestand nadat Tellow het verwerkt heeft?

Nadat je bestand verwerkt is zijn er 3 mogelijkheden:

  1. Je bestand is correct uitgelezen als inkoopfactuur. Vanaf nu kan je deze terugvinden bij het menu 'Inkoopfacturen'.
  2. Je bestand is correct uitgelezen als verkoopfactuur. Vanaf nu kan je deze terugvinden bij het menu 'Verkoopfacturen'.
  3. Je bestand is afgekeurd. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn. Meestal is het omdat je bestand niet aan de eisen van de Belastingdienst voldoet. Het afkeurde bestand is terug te vinden bij het menu 'Bestanden' -> 'Afgekeurd'.

Neem contact op met ons support team

Kom je er niet helemaal uit? We're here for you! Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je binnen 24 uur te beantwoorden.

Heeft u het antwoord gevonden?