Ik ben mijn bon kwijt

Het kan gebeuren dat je iets zakelijk betaald hebt, maar de bon of factuur kwijt bent. Wanneer je geen bon of factuur meer hebt, mag je van de Belastingdienst deze kosten wel zakelijk opvoeren maar geen btw terugvragen (dit omdat ze wel een officieel bewijs willen hebben).

🔍 Lees hier meer op de website van de Belastingdienst.

Ik heb geen bon ontvangen

Van verschillende zakelijke uitgaven krijg je geen factuur of bon. Zo zal je voor de afschrijving van de premie van je Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering geen bon of factuur ontvangen. Omdat verzekeringsmaatschappijen geen btw in rekening brengen (0%) zijn de kosten ook niet relevant voor de btw-aangifte.

Je kan deze kosten in Tellow direct op de juiste grootboekrekening boeken.

Hoe verwerk je een transactie zonder bon in Tellow?

Er zijn twee manieren om een transactie zonder bon te boeken in Tellow. Je kan de transactie zelf direct op de door jou gekozen grootboekrekening boeken, of je kan het door Tellow laten boeken. Houd er rekening mee dat als je er voor kiest de transactie door Tellow te laten boeken er verwerkingstijd bij komt kijken.

🔍 Wil je de transactie zelf direct op een grootboekrekening boeken? Volg dan onderstaande stappen.

  1. Klik op de transactie
  2. Kies voor de optie 'Ik heb geen factuur (alléén zakelijk)'
  3. Kies een grootboekrekening waarop je de transactie wil boeken
  4. Klik op opslaan
  5. Klaar!

Staat de grootboekrekening niet in het lijstje. Geen zorgen!

Via onderstaande methode krijg je alle opties.

  1. Ga naar 'Geavanceerd'
  2. Kies voor 'Reconciliatie'
  3. Selecteer de transactie die je wilt boeken
  4. Kies voor 'Boeken als' en kies voor de grootboekrekening waarop je de transactie wil boeken
  5. Klik op opslaan

Neem contact op met ons support team

Kom je er niet helemaal uit? We're here for you! Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je binnen 24 uur te beantwoorden.

Heeft u het antwoord gevonden?