Het kan zijn dat jij in het bezit bent van een PayPal rekening. Deze kan op verschillende manieren gebruikt worden. Hieronder lichten wij de volgende situaties toe:

A. Je hebt zelf wat gekocht en betaald via PayPal

  • Dit is van jouw PayPal saldo afgegaan
  • Paypal heeft dit geïncasseerd op jouw zakelijke rekening 

B. Jouw klanten betalen jou op je PayPal rekening

  • Je boekt het geld over naar je zakelijke rekening
  • Je laat dit geld als saldo op de PayPal rekening staan

C. Je hebt zelf wat gekocht en er is iets aan jou betaald op de PayPal rekening(combinatie tussen inkoop en verkoop). Dit staat op één factuur.



A1. Betaald met PayPal saldo

In dit geval gebruik je PayPal eigenlijk als een aparte bankrekening. De Belastingdienst wil aan het einde van het jaar altijd alle betaalrekeningen van een persoon/bedrijf inzichtelijk hebben. Om deze reden zullen ook dit soort betalingen inzichtelijk gemaakt moeten worden in jouw administratie. 

Maar omdat Tellow gekoppeld is aan jouw zakelijke Rabobank rekening en niet aan jouw PayPal rekening, zien wij dit allemaal niet. 

Daarom geldt, mocht je iets gekocht hebben vanuit je PayPal saldo, neem dan contact op met Tellow. Via de chat gaat dit erg snel. 

Dan zorgen wij ervoor dat de facturen/kosten in het systeem op een 'andere bank' toegewezen worden. 

A2. Je hebt wat via PayPal betaald en PayPal incasseert dit op jouw zakelijke rekening

Dit betekent dat er een transactie hiervan in Tellow staat. De bon/factuur van de inkoop kan je dan ook bij deze transactie uploaden. Tellow verwerkt dit dan als zakelijke kosten.

B1. Jouw klanten betalen je op jouw PayPal rekening (en je boek het over naar je zakelijke rekening)

Je maakt een gewone verkoopfactuur voor die klant aan in Tellow.

Om de inkomsten inzichtelijk te maken in je administratie boek je het geld over van je PayPal rekening naar je zakelijke rekening.

Vervolgens ga je naar de verkoopfactuur in Tellow en gaat onderaan naar <Betaalwijze toevoegen>. In het overzicht vind je jouw overboeking terug.
Selecteer deze. Opslaan & klaar!

Omdat PayPal kosten per transactie in rekening brengt, kan het zijn dat er een verschil zit tussen het bedrag in de transactie en die op de factuur. Wat open blijft staan, kan je opgeven als <Betalingsverschil>.

B2. Jouw klanten betalen je op jouw PayPal rekening (en je houdt dit op je PayPal rekening als saldo).

In dit geval gebruik je PayPal eigenlijk als een aparte bankrekening. De Belastingdienst wil aan het einde van het jaar altijd alle betaalrekeningen van een persoon/bedrijf inzichtelijk hebben. Om deze reden zullen ook dit soort inkomsten inzichtelijk gemaakt moeten worden in jouw administratie. 

Maar omdat Tellow gekoppeld is aan jouw zakelijke Rabobank rekening en niet aan jouw PayPal rekening, zien wij dit allemaal niet. 

Daarom, mocht je geld ontvangen hebben via PayPal, neem dan contact op met Tellow. Via de chat gaat dit erg snel. Dan zorgen wij ervoor dat de facturen/opbrengsten in het systeem op een 'andere bank' toegewezen worden. 

C. Je hebt zelf wat gekocht en er is iets aan jou betaald op de PayPal rekening (combinatie tussen inkoop en verkoop). Dit staat op één factuur

Neem contact op met Tellow Support. Wij leggen dan uit wat er moet gebeuren.

Heeft u het antwoord gevonden?