Het kan zijn dat je maar één bon hebt ontvangen voor iets wat maandelijks wordt afgeschreven. Wanneer je maandelijks dezelfde bon upload, dan ziet het systeem dat dit bestand er dubbel in staat en zal hij deze afkeuren.

Hieronder lees je hoe je het beste met bepaalde kosten om kunt gaan. Ook als ze niet automatisch verwerkt worden door Tellow. 

Telefoonkosten

Telefoonproviders geven je elke maand een factuur van jouw telefoonkosten. Voeg de factuur van de desbetreffende maand toe aan de transactie van die maand in Tellow.

In de Tellow web-versie:

  1. Selecteer de transactie van die maand
  2. Klik op <Zakelijk> 
  3. Upload de factuur en klik op <Opslaan>
  4. Klaar!

In de Tellow app:

Stel je ontvangt de factuur per e-mail van je telefoonprovider, dan kan je deze direct <Delen met> de Tellow app.

Klik op de bijlage (PDF) in de e-mail. Rechts bovenin vind je het onderstaande icoontje. Klik hierop.

Je ziet vervolgens een strook met meerdere apps. Hier staat de Tellow app ook tussen (zie voorbeeld hieronder):

  1. Selecteer de Tellow app. 
  2. Geef aan dat de factuur betaald is. 
  3. Selecteer de bijbehorende transactie
  4. Klaar!

Aangegeven dat de factuur nog niet betaald is? Dan koppelen wij de transactie later aan de factuur.

Maandelijkse afschrijvingen

Stel, je hebt een ANWB lidmaatschap van een jaar. Zij sturen je hiervoor één factuur, maar schrijven wel elke maand af. Dan doe je het volgende:

  1. Upload eenmalig de factuur in Tellow.
  2. Ga naar <Uitgaven>
  3. Klik op de ANWB uitgave
  4. Onderaan zie je de optie <Voeg nog een betaalwijze toe>
  5. Vervolgens kan je een transactie van je zakelijke rekening selecteren
  6. Voeg op deze manier elke maand de nieuwe afschrijving toe aan deze ene factuur

De factuur is bijvoorbeeld €120 in totaal, maar elke maand voeg je een transactie van €10 toe, dan blijft er dus een bedrag 'openstaan'.
Maak je hier geen zorgen over. Aan het einde van het jaar tellen alle transacties op tot die €120. 

Heeft u het antwoord gevonden?