Het is mogelijk dat je een investering doet voor je onderneming (denk bijvoorbeeld aan een auto), maar dat je niet beschikt over de liquiditeiten om deze in een keer te betalen. De aankoop wordt dan voor je omgezet in een Financial Lease, waarbij je in termijnen de aanschaf betaald. Deze betalingen dienen op een correctie manier verwerkt worden. We leggen je hieronder uit hoe dit werkt.

Let op! Vind je dit onderwerp lastig? Twijfel dan niet om je boekhouder om hulp te vragen.

De eerste stap die je doet, is de aanschaf van het bedrijfsmiddel in Tellow zetten. Dit doe je door de aankoopfactuur te uploaden onder <Inkoopfacturen>. Bij de betaalwijze kun je aangeven <Nog te betalen>. 

De btw die je betaald voor de aanschaf, koppel je aan deze factuur. Lees hier hoe dit moet.

Hierna volgt de eerste termijn betaling van de Financial Lease. Hierbij stuur je ons een bericht zodat wij dit voor jou kunnen verwerken. Dit kan eenvoudig via de transactie zelf:

Laat Tellow je helpen

  1. Ga naar <Banktransacties>
  2. Selecteer de transactie waar het om gaat
  3. Kies voor <Help mij>
  4. Geef bij support aan: 'betreft betaling Financial Lease' en verstuur het bericht
  5. Klaar!

Hier vind je hoe je dit zelf kan boeken.

Rente Financial Lease

Financial Lease is opgedeeld in 2 gedeeltes namelijk aflossing en rente.
De makkelijkste manier om dit te verwerken is om aan het eind van het jaar het gedeelte rente te corrigeren naar de kosten. Hier vind je hoe je dit kan boeken.

Heeft u het antwoord gevonden?