De afgekeurde bestanden zijn de bestanden die niet zijn goedgekeurd door het systeem. Je kan deze vinden onder 'Inkoop' -> 'Wachtrij' en dan 'Afgekeurd'. Er zijn verschillenden redenen waarom een bestand is afgekeurd.

Het kan zijn dat het bestand voor de startdatum van jouw account is, deze kan je dan opvoeren op de Beginbalans.
❗️ Let op! Dit is alleen als je al een administratie hebt gevoerd voordat je met Tellow bent begonnen, dus niet als je net bent begonnen met jouw bedrijf.

Het kan zijn dat het bestand onleesbaar voor het systeem is, maak nog een keer een foto van de bon. Deze zal dan worden verwerkt door het systeem.

Is het niet één van deze twee redenen? Controleer dan of het bestand dubbel opgevoerd is. Hoe controleer je dit? Dit doe je via de webversie:

  1. Ga naar 'Inkoop'

  2. Klik op 'Wachtrij'

  3. Ga naar 'Afgekeurd'

  4. Open een tweede tabblad met www.tellow.nl

  5. Ga hier naar 'Inkoopfacturen'
    💡 Je hebt nu dus twee tabbladen van Tellow open staan in jouw webbrowser, hier wissel je tussen.

  6. In het eerste tabblad ('Inkoop', 'Wachtrij, 'Afgekeurd'), klik op het eerste bestand.
    Onthoud hiervan de factuurdatum en het totaalbedrag

  7. Ga naar het tweede Tabblad ('Inkoopfacturen')

  8. Zoek hier in de zoekbalk het totaalbedrag of zoek op datum van de inkoopfactuur

    ❗️Als je in voorgaande jaren zoekt, schakel dan de 'Filter' in door op het rooster naast de zoekbalk te klikken. Hier klik je op 'Periode' en dan bijvoorbeeld op '20 (op deze manier zie je alle bonnen van 2020)


    Factuur gevonden?
    Je mag het afgekeurde bestand onder <Inkoop, Wachtrij, Afgekeurd> verwijderen.

    Factuur niet gevonden?
    Je mag de factuur van <Inkoop, Wachtrij, Afgekeurd> handmatig uploaden in het systeem.

✅ Op deze manier controleer je dus altijd waarom een bestand is afgekeurd.

Waarom is het belangrijk om te controleren waarom een bestand is afgekeurd?
Het bestand is niet verwerkt in jouw administratie en gaat dus niet mee op jouw balans. Als je weet waardoor het komt dan kan je het oplossen.

Neem contact op met ons support team

Kom je er niet helemaal uit? We're here for you! Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.

Heb je het antwoord gevonden?