De beginbalans is een weergave van je financiële situatie. 

Ben jij een startende ondernemer? Dan hoef je geen beginbalans in te vullen. Je gaat immers pas net beginnen. 

Ben je al langer ondernemer en heb je je boekhouding in een ander programma bijgehouden? Dan vul je deze gegevens in op de Beginbalans in Tellow. Je zal dan een Eindbalans van je vorige administratie nodig hebben. Deze vind je in jouw vorige pakket of kan je vragen aan je boekhouder.

Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen. 

Hoe vul je de Beginbalans in?
Je vindt de Beginbalans onder de optie <Geavanceerd>. Voor het invullen van de Beginbalans, heb je de volgende opties:

  1. Je boekhouder vult de Beginbalans in. 
  2. Wij vullen de Beginbalans in. 
  3. Je vult zelf de Beginbalans in.

Je boekhouder vult de Beginbalans in.
De ervaring leert dat ondernemers het invullen van een balans soms ingewikkeld vinden. In dat geval kan jouw eigen boekhouder uitkomst bieden. We leggen hier uit hoe je de boekhouder kunt uitnodigen voor Tellow.  

Wij vullen de Beginbalans in.
Als de boekhouding op orde is, dan is het invullen voor ons een fluitje van een cent. Stuur ons per e-mail de boekhouding van 1 januari j.l. tot je startdatum in Tellow met de volgende overzichten:

  • Een printscreen van de Balans in je oude boekhoudpakket of Excel.
  • Een printscreen van de Winst- en verliesrekening.
  • Een overzicht van de openstaande en/of nog te betalen rekeningen. 

Je kunt de e-mail sturen naar [email protected].

Je vult zelf de Beginbalans in.
Als je de beginbalans zelf gaat opvoeren, helpen we je alvast een eindje op weg.

De Beginbalans bestaat uit twee onderdelen:

  1. De Winst en verliesrekening
  2. De Beginbalans

Heb je je administratie in een ander programma bijgehouden? Dan vind je daar alle benodigde gegevens die je kunt overnemen in Tellow. 

Heb je je administratie in Excel bijgehouden? Dan bepaal je voor het onderdeel
<Winst- en verlies > welke uitgaven en inkomsten onder welke post horen. Voor het onderdeel <Beginbalans> gebruik je de gegevens die je hebt gebruikt voor de belastingaangiften. 


Kom je er toch niet uit? Via de chat vraag je ons supersnel om hulp.

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?