Waarom lukt het niet om mijn consent te vernieuwen?

Het vernieuwen van de toegang is verplicht vanuit de PSD2 wetgeving zodat financiële instellingen zoals Tellow nooit doorlopend en automatisch toegang kan krijgen tot je bankgegevens. Je moet hier na 90 dagen altijd weer opnieuw toestemming voor geven.Je bankgegevens moeten natuurlijk wel veilig zijn en blijven.

Dat toegang verlenen regel je normaal eenvoudig via de Tellow applicatie. Het feit dat jij nu een storing ervaart is niet gebruikelijk.

Om je wel zo snel mogelijk verder te helpen is er een "work-around" die wij tijdelijk kunnen inzetten. Hiervoor log je direct in bij onze provider Aiia en geef je nogmaals toegang tot je betaalgegevens.

❗️Let op! Consent geven werkt het beste via 'Google Chrome' en zet (eventueel) je 'adblocker' tijdelijk uit. Kijk eerst of het hiermee is opgelost.

💡Deze werkwijze zal je probleem oplossen. Wil je het ons wel laten weten dat het heeft plaats gevonden? Op die manier blijven we op de hoogte. Je kan een bericht sturen naar 'Support'.

De stappen om je account bij te werken via Aiia zijn als volgt:

1. Log in via Aiia door te klikken op deze volgende link: https://app.aiia.eu/

2. Selecteer 'Banken' in de rechterbovenhoek.

3. Klik op het account dat je wilt bijwerken:

Screenshot_2021-03-17_at_14.35.48.png

4. Selecteer 'Options' en klik op 'Update Account':

Screenshot_2021-03-17_at_14.36.05.png

5. Je wordt doorgeleid naar de bank om in te loggen. Afhankelijk van welke bank je hebt kan het proces verschillen.

6. Na voltooiing zou je een bijgewerkt saldo en de nieuwste transacties moeten kunnen zien na enkele uren.

Succes! 💪


Onze excuses voor het ongemak en laat het vooral weten als je er niet uitkomt.

Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je vraag binnen 24 uur te beantwoorden.


PS. Dit is eenmalige actie, de volgende keer kan je gemakkelijk toegang verlenen via de Tellow applicatie.


Heb je het antwoord gevonden?