Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesBeginnen met Tellow
Hoe verwerk ik de vorige administratie? (Beginbalans)
Hoe verwerk ik de vorige administratie? (Beginbalans)

Beginbalans | Overstappen | Vorige administratie | Vorig boekjaar | Startbalans | Openingsbalans |

René avatar
Geschreven door René
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt


Wat is een beginbalans?

De beginbalans is een overzicht van alle bezittingen, vreemd vermogen en eigen vermogen aan het begin van een periode. Hiermee kun je de administratieve gegevens van je vorige boekjaar in Tellow zetten.

💡 Ben je een startende ondernemer? Dan hoef je dit niet in te vullen!

Waar vind ik de optie?

Je vindt de optie op de webversie van Tellow via Instellingen > Boekhouding

📌 Let op
Je beginbalans optie is alleen zichtbaar als het eerste fiscale jaar in je boekhouding openstaat. Meer info over het openen/sluiten fiscale jaren.



Wat heb je nodig voor de beginbalans? 

  • Een winst- en verliesrekening

  • Een eindbalans

  • Een overzicht van alle openstaande facturen (inkoop en verkoop)


Hoe vul ik de beginbalans in via Tellow?

Vul bij de bijbehorende grootboekrekeningen de gegevens in en klik op de groene knop 'Opslaan' onderaan de pagina.

Voorbeeld

❗️ De debet- en creditzijden moeten met elkaar in evenwicht zijn. Beide zijden moeten op hetzelfde bedrag uitkomen.

Wil je hulp bij het invullen van je beginbalans en vind je het fijn als een boekhouder voor je klaarstaat? Bekijk dan eens ons Tellow Compleet pakket, hierin word je onder andere gekoppeld aan een boekhouder én vullen we gratis je beginbalans in! Lees meer


Was dit een antwoord op uw vraag?