Stel, je bent fitness-instructeur en je werkt voor een sportschool in Nederland. Dan kan het zijn dat deze sportschool je aan het einde van de maand een factuur stuurt voor de door jou gewerkte uren. Eigenlijk hebben ze voor jou dus een 'verkoopfactuur' gemaakt. Dit noem je 'Self-billing'.

Met dit soort facturen moet je net even anders omgaan dan met een gewone verkoopfactuur. Waarom?

Omdat de factuur die jij ontvangt (en dus als verkoopfactuur in Tellow wilt hebben), het logo en de bedrijfsgegevens van de sportschool bovenaan heeft staan. Hierdoor denkt het Tellow systeem dat het om een inkoopfactuur gaat (dat jij juist iets hebt afgenomen van de sportschool). 

*Let op, hiervoor heb je de boekhoudrol nodig

Om deze reden is het niet mogelijk de bon los te uploaden onder <Upload bon> <Verkoopfactuur>, maar zal je de bon als volgt moeten aanleveren:

  1. Ga naar <Geavanceerd>
  2. Kies voor <Verkoopfactuur toevoegen>
  3. Kies vervolgens een klant (de sportschool)
  4. Neem de gegevens van de factuur over (inclusief het factuurnummer)
  5. Voeg de factuur (van de sportschool) toe als afbeelding
  6. Opslaan en klaar!

Heb je de functie <Geavanceerd> niet in jouw account, vraag dan Tellow Support om hulp.

Wil je om andere redenen een keer een verkoopfactuur handmatig aanleveren en lukt dit niet via de knop <Upload bon>, dan kan je ook de stappen hierboven volgen.

Heeft u het antwoord gevonden?