Onterechte betaling met Tellow betaalpas betwisten

Dispute | Chargeback | Kaartbetaling terughalen

X
Geschreven door Xander
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Heb je een betaling gedaan met je Tellow betaalpas en komt de verkoper zijn afspraak niet na? Neem dan eerst contact op met de verkoper om samen tot een oplossing to komen. Lukt dit niet? Of krijg je geen reactie van de verkopende partij? Dan kun je de transactie betwisten.

Het doel van een kaartbetaling betwisten is om de reeds volledige betaalde kaarttransactie terug te halen.

Belangrijk

Het betwisten van een transactie wordt niet licht genomen en kan invloed hebben op je account status of betaalpas.

We raden dan ook echt aan om pas als uiterste maatregel een kaartbetaling te betwisten.

Hoe betwist je een kaartbetaling?

Wil je een kaartbetaling betwisten, volg dan deze stappen:

  1. Stuur je verzoek naar [email protected]

  2. Swan zal je identiteit verifiëren.

  3. Swan zal een initiële check uitvoeren of je in aanmerking komt voor een betwisting.

  4. Als je in aanmerking komt, dan zal Swan je vragen om het formulier voor betwisting in te vullen.

Verwerkingstijd

Verwerkingstijd voor terugbetaling bij frauduleuze betaling

De kaarthouder wordt één dag na de indiening van het geschil "terugbetaald". De handelaar heeft 45 dagen om bezwaar te maken. Als dat het geval is, zal Swan de "terugbetaling" terugnemen op de rekening van de kaarthouder.

Vertraging voor terugbetaling als het geen frauduleuze betaling betreft (geen ontvangst van goederen/diensten)

De kaarthouder kan 50 dagen na indiening van het geschil worden terugbetaald.

Maximale verwerkingstijd om een transactie te betwisten

120 dagen

Redenen voor het betwisten van een kaartbetaling

Product of dienst niet ontvangen

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Factuur of aankoopbewijs

  • E-mail/screenshot met leverings-/verzendgegevens inclusief leveringsdatum

  • E-mails/screenshots van correspondentie met de handelaar waaruit blijkt dat de kaarthouder heeft geprobeerd het geschil op een vriendschappelijke manier met de handelaar op te lossen.

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

Het product is beschadigd, defect of niet zoals beschreven

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Factuur of aankoopbewijs

  • Foto's van het beschadigde product

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

De kosten of bedrijfsnaam op hun rekeningafschrift wordt niet herkend

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Geen ondersteunend document vereist

  • E-mails/screenshots van correspondentie met de betrokken handelaar waaruit blijkt dat de kaarthouder heeft geprobeerd het geschil op een vriendschappelijke manier met de handelaar op te lossen (indien van toepassing)/om een terugbetaling heeft gevraagd.

Kaartstatus

De kaart moet worden geannuleerd.

De kaarthouder beweert dat hij/zij het geld niet heeft ontvangen/gedeeltelijk heeft ontvangen tijdens een geldopname bij een geldautomaat:

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Geen document vereist

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

De kaarthouder beweert dat hij/zij meerdere keren is belast voor dezelfde aankoop

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Factuur of aankoopbewijs

  • E-mails/screenshots van correspondentie met de handelaar waaruit blijkt dat de kaarthouder heeft geprobeerd het geschil op een vriendschappelijke manier met de handelaar op te lossen.

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

De kaarthouder beweert dat het afgeschreven bedrag niet overeenkomt met het bedrag op de factuur

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Factuur of aankoopbewijs

  • E-mails/screenshots van correspondentie met de handelaar waaruit blijkt dat de kaarthouder heeft geprobeerd het geschil op een vriendschappelijke manier met de handelaar op te lossen.

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

De kaarthouder beweert dat er een terugbetaling naar zijn/haar rekening is gestuurd maar niet is bijgeschreven

Documenten die gevraagd zullen worden

  • Factuur of aankoopbewijs

  • E-mails/screenshots van correspondentie met de handelaar waarin de handelaar bevestigt dat een terugbetaling (inclusief het bedrag van de terugbetaling) is uitgegeven.

Kaartstatus

Het is niet nodig om de kaart te annuleren.

De kaarthouder is slachtoffer geweest van fraude, kaartdiefstal of identiteitsdiefstal

Documenten die gevraagd zullen worden

Kaartstatus

De kaart moet worden geannuleerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?