In je beginperiode van Tellow kan het voorkomen dat je nog een betaling(en) moet doen of ontvangen van een bon of factuur die vóór je startdatum bij Tellow is. 

Als deze facturen al wel in een eerdere aangifte zijn meegenomen verwerk je dit op de beginbalans.

Waarom op de beginbalans?

Bestanden waarvan de factuurdatum vóór jouw startdatum in Tellow ligt, zijn al in eerdere btw-aangiftes verwerkt. Het is daarom belangrijk dat deze buiten de lopende btw-periode blijven.

Om te zorgen dat deze bestanden buiten de lopende btw-periode vallen, maar wél de koppeling gemaakt kan worden met de betreffende transactie, verwerk je deze bonnen of facturen op de beginbalans. 

Wil je meer informatie over de beginbalans? We geven je hier meer uitleg. 

❗️ Let op! Heb jij als beginnend ondernemer wel al opstartkosten gemaakt in een periode voor je startdatum in Tellow (en heb jij als starter dus geen beginbalans), bekijk dan dit artikel om te kijken wat je kan doen.


Hoe verwerk je een bon of factuur op de beginbalans?

Je kunt de bestanden als volgt in Tellow verwerken:

  1. Ga naar de optie 'Geavanceerd' in de web-versie
  2. Kies voor 'Beginbalans'
  3. Scroll naar beneden en klik op 'Verkoopfacturen' of 'Inkoopfacturen'
  4. Vul de factuurgegevens in en klik op 'Opslaan'
  5. Let op: onderaan de balans moet je het geheel nogmaals opslaan. Scroll naar beneden en klik daar ook op 'Opslaan'

Neem contact op met ons support team

Kom je er niet helemaal uit? We're here for you! Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je binnen 24 uur te beantwoorden.

Heeft u het antwoord gevonden?