Het kan voorkomen dat Tellow de koppeling tussen de transactie en het bestand niet automatisch heeft gemaakt. Oftewel, jouw aangeleverde bestand en de bijbehorende transactie staan nog steeds los van elkaar in Tellow. 

Dit koppelen kan op 2 manieren:

  1. Ga naar <Transacties> 
  2. Klik op de betreffende transactie
  3. Kies voor <Zakelijk>
  4. Selecteer vervolgens het juiste bestand of upload het bestand op dat moment alsnog
  5. Klik rechts op <Klaar> 

Vanuit de geüploade bon of factuur 

  1. Ga naar  <Inkoopfacturen>
  2. Klik op de betreffende bon of factuur
  3. Kies onder <Nog te betalen> voor <Voeg een betaalwijze of transactie toe>
  4. Kies vervolgens onder <Geef betaalwijze aan> voor <Zakelijke rekening> en selecteer de juiste transactie 
  5. Klik rechts op <Klaar> 

Het kan natuurlijk ook zijn dat een factuur in delen is betaald:

  1. Klik op de betreffende transactie
  2. Geef aan dat het <Zakelijk> is
  3. Selecteer vervolgens de bon of factuur 
  4. Klik rechts op <Klaar>
  5. Herhaal vervolgens de bovenstaande stappen bij alle betreffende transacties

Wanneer er meerdere facturen in 1 keer zijn betaald doe jet het volgende:

  1. Ga naar <Bestanden> en klik op <Upload bon>.
  2. Selecteer hier het juiste bestand
  3. Geef vervolgens aan of het om een <Inkoopfactuur> of <Verkoopfactuur> gaat 
  4. Markeer eventuele privé uitgave en klik op <Volgende>
  5. Geef bij de betaalwijze aan dat het bestand <Nog niet betaald> is

Daarna herhaal je stap 1 t/m 5 weer opnieuw. Dit doe je tot je alle facturen hebt geüpload. Voor nu ben je even klaar en verwerkt Tellow binnen één dag de bonnen of facturen.

Zodra de bestanden zijn verwerkt, hoef je alleen nog maar de koppeling te maken met de transactie. Dit doe je als volgt:

  1. Klik op de betreffende transactie
  2. Geef aan dat het <Zakelijk> is
  3. Selecteer hier alle bonnen of facturen die bij deze transactie horen, net zo lang tot je alle bestanden hebt gekoppeld.
Heeft u het antwoord gevonden?