Alle collecties
Tellow Bankieren
Veelgestelde vragen over Tellow Bankieren
Veelgestelde vragen over Tellow Bankieren

FAQ | Bankieren

Xander avatar
Geschreven door Xander
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Ga direct naar de juiste sectie

Veelgestelde vragen

Wat kost bankieren met Tellow?

We hanteren marktconforme tarieven voor het gebruik van de Tellow rekening, een volledig overzicht vind je hier.

Hoe lang duurt het voordat de verificatie van identiteit is voltooid?

In de meeste gevallen is de verificatie binnen 10 minuten afgerond. In sommige gevallen kan het wat langer duren omdat er bijvoorbeeld nog meer informatie benodigd is. Je ontvangt dan vanzelf een email van onze partner Swan.

Wie of wat is Swan?

Tellow werkt samen met de Franse bank Swan, een Europese Banking-as-a-Service provider met vergunning bij de ACPR (Bank of France). Het bedrijf is in 2019 opgericht en snel opgeschaald naar negen landen met een transactievolume van 2,5 miljard op jaarbasis. Meer informatie over Swan.

Is mijn geld veilig?

Je saldo wordt vastgehouden door een grote Europese bank en 100% gegarandeerd, ook bij bedragen boven 100.000 euro.

Hoe veilig is bankieren met Tellow?

Onze bankpartner Swan hanteert een strikte en rigoureuze beveiliging, die volgens de laatste standaarden en eisen die aan banken gesteld worden. Jouw bankieren omgeving is beveiligd met modernste technieken voor cyberveiligheid, multi-level authenticatie en biometrisch inloggen.

Waar kan ik allemaal betalen met mijn Tellow kaart?

Je Tellow kaart maakt gebruik van het Mastercard netwerk en je kunt de kaart overal gebruiken waar Mastercard geaccepteerd wordt.

Hoelang duurt het voordat mijn transactie of overboeking verwekt is?

Alle transacties en overboekingen binnen de Eurozone zijn realtime.

Ik heb een email van Swan gekregen, wat nu?

Het kan zijn dat onze bankpartner Swan je een email stuurt tijdens het aanmeld- of verificatieproces. Het kan soms voorkomen dat ze meer informatie of documenten nodig hebben om het proces af te ronden.

Welke soorten bedrijven worden niet ondersteund met Tellow Bankieren?

Hoewel de meeste soorten bedrijven een Tellow bankrekening kunnen openen, mogen sommige dit niet. Deze beslissing heeft niets te maken met of we een bepaalde industrie "leuk vinden" of "niet leuk vinden". Op dit moment zijn we echter niet ingesteld om bedrijven te ondersteunen die een risico vormen voor Tellow of haar partners.

Bovendien moeten we voldoen aan de eisen van de betalingsnetwerken en instellingen die ons helpen draaien, evenals de wetten van elk land waarin we actief zijn.

Voorbeelden van industrieën waarmee we niet kunnen werken:

  • Verkoop van wapens en munitie

  • Pornografie en andere volwassen diensten.

  • Verkoop van verdovende middelen, cannabis, CBD, illegale drugs, synthetische drugs en marihuana

  • Gokken en casino's

  • Online farmaceutica

  • Remittance

  • Cryptocurrencies

  • Geldovermakingen

  • Dropshipping

Ik heb een vraag over mijn Tellow bankrekening, waar moet ik zijn?

Voor al je vragen kun je gewoon terecht bij het support team van Tellow. We zijn voor iedereen elke werkdag tussen 09:00 en 21:00 uur bereikbaar via email of chat en voor Plus en Compleet gebruikers ook via telefoon.

Was dit een antwoord op uw vraag?