Ga direct naar de juiste sectie

Veelgestelde vragen

Wat kost bankieren met Tellow?

Zzp'ers die zich in 2022 inschrijven voor een betaalrekening krijgen deze voor altijd gratis, zonder maandelijkse kosten. Voor overschrijvingen en andere zaken worden marktconforme tarieven aangehouden, een volledig overzicht vind je hier.

Hoe lang duurt het voordat de verificatie van identiteit is voltooid?

In de meeste gevallen is de verificatie binnen 10 minuten afgerond. In sommige gevallen kan het wat langer duren omdat er bijvoorbeeld nog meer informatie benodigd is. Je ontvangt dan vanzelf een email van onze partner Swan.

Wie of wat is Swan?

Tellow werkt samen met de Franse bank Swan, een Europese Banking-as-a-Service provider met vergunning bij de ACPR (Bank of France). Het bedrijf is in 2019 opgericht en snel opgeschaald naar negen landen met een transactievolume van 2,5 miljard op jaarbasis. Meer informatie over Swan.

Is mijn geld veilig?

De gelden van gebruikers worden vastgehouden bij BNP Paribas, de grootste systeembank van Europa. Voor de gebruikers van de bankrekeningen zijn alle gelden daarmee volledig gegarandeerd, dus ook bedragen hoger dan het plafond van 100.000 euro die het nationale depositogarantiestelsel uitkeert bij faillissementen.

Hoe veilig is bankieren met Tellow?

Onze bankpartner Swan hanteert een strikte en rigoureuze beveiliging, die volgens de laatste standaarden en eisen die aan banken gesteld worden. Jouw bankieren omgeving is beveiligd met modernste technieken voor cyberveiligheid, multi-level authenticatie en biometrisch inloggen.

Waar kan ik allemaal betalen met mijn Tellow kaart?

Je Tellow kaart maakt gebruik van het Mastercard netwerk en je kunt de kaart overal gebruiken waar Mastercard geaccepteerd wordt.

Waarom heb ik een Franse IBAN rekening?

Tellow biedt in eerste instantie Franse IBAN rekeningen aan, Nederlandse IBAN rekeningnummers zullen later beschikbaar worden. Voor het gebruik van de bankrekening maakt het niets uit aangezien alle acties realtime zijn, net als bij een Nederlandse rekening. Je betaalt ook geen extra kosten omdat het een Franse rekening is.

Hoelang duurt het voordat mijn transactie of overboeking verwekt is?

Alle transacties en overboekingen binnen de Eurozone zijn realtime.

Ik heb een email van Swan gekregen, wat nu?

Het kan zijn dat onze bankpartner Swan je een email stuurt tijdens het aanmeld- of verificatieproces. Het kan soms voorkomen dat ze meer informatie of documenten nodig hebben om het proces af te ronden.

Ik heb een vraag over mijn Tellow bankrekening, waar moet ik zijn?

Voor al je vragen kun je gewoon terecht bij het support team van Tellow. We zijn voor iedereen elke werkdag tussen 09:00 en 21:00 uur bereikbaar via email of chat en voor Plus en Compleet gebruikers ook via telefoon.

Heb je het antwoord gevonden?