Het kan natuurlijk zijn dat er een fout zit in het opgestelde verkoopfactuur. Wanneer deze reeds is verzonden dien je deze te crediteren. 

Waarom is crediteren dan nodig?

De Belastingdienst wil dat factuurnummers altijd netjes aansluiten/optellen. Bijvoorbeeld 2018-0001, 2018-0002, 2018-0003. Wanneer je zomaar een factuur verwijdert, in dit geval 2018-0002, ontstaat er een gat in jouw reeks.
Om deze reden is altijd alleen de allerlaatste factuur te verwijderen. 

In Tellow opgestelde facturen
Er is een verschil in crediteren tussen de in Tellow opgestelde facturen en de facturen die je buiten Tellow om hebt opgesteld. 

Nog niet verstuurd?
Heb je de factuur nog niet naar de klant verstuurd, dan kan je de factuur nog wel aanpassen/wijzigen en alsnog versturen:

  1. Ga naar <Facturen>
  2. Selecteer de juiste factuur
  3. Kies voor <Wijzig>  

Hoe crediteer ik een factuur volledig in Tellow?

  1. Ga naar <Facturen>
  2. Selecteer de factuur waar het om gaat
  3. In het overzicht zie je staan <Crediteren>
  4. Wanneer de volledige factuur wordt gecrediteerd zal er het nummer: Credit 2018-0002 op komen te staan. Vergeet niet om een eventuele nieuwe factuur aan te maken en naar de klant te sturen, mocht dit nodig zijn. 

Crediteren van verkoopfactuur die niet in Tellow is gemaakt / Gedeeltelijk crediteren verkoopfactuur

Het kan zijn dat je een eigen factuur template hebt en daarom je verkoopfacturen niet in Tellow maakt, maar deze als losse bon upload. Wij lezen deze dan wel alsnog uit, maar je hebt geen optie om de factuur in Tellow te crediteren. 

Mocht je dat toch wel moeten doen, dan doe je dat zo:

Optie 1: 

Vraag Support via de chat om dit te doen voor je. Geef hier direct even aan om welke factuur en om welk bedrag het gaat. 

Optie 2:

Doe het zelf in Tellow.

Heeft u het antwoord gevonden?