De bank brengt om de zoveel tijd bankkosten in rekening. Dit wordt automatisch afgeschreven. 

Omdat er op bankkosten geen btw zit (0%), ontvang je hier ook geen bon of factuur van. Deze kosten zijn dus ook niet relevant voor jouw aangifte omzetbelasting. 

In Tellow wil je deze transactie echter wel goed verwerken. Dat kan!

Laat Tellow dit doen:

Het gaat om een BIJ-schrijving van de bank

  1. Ga naar <Transacties> 
  2. Selecteer de juiste transactie
  3. Klik rechts op <Help mij>
  4. Voeg onderaan het bericht toe dat het om een <Bijschrijving van de bank> gaat
  5. Wij boeken deze dan voor je op <Rente & kosten bank>
  6. Klaar!

Het gaat om een AF-schrijving van de bank

  1. Ga naar <Transacties>
  2. Selecteer de juiste transactie
  3. Kies onderaan voor <Ik heb geen bon of factuur bij deze transactie>
  4. Wij herkennen dan dat het om bankkosten gaat en zullen dit voor je boeken op <Rente & kosten bank>
  5. Klaar!

Doe dit zelf in Tellow:

  1. Ga naar de optie <Geavanceerd> 
  2. Ga naar <Reconciliatie>
  3. Selecteer de juiste transactie
  4. Ga naar <Boeken als> en kies voor <Rente & kosten bank> 
  5. Opslaan en klaar!

Mocht je er toch niet uitkomen, via de chat vraag je ons supersnel om hulp.

Succes!

Heeft u het antwoord gevonden?