Het kan zijn dat je de grootboekrekening niet via het menu 'Inkoopfacturen' kan aanpassen. Dit kan voorkomen als Tellow meerdere grootboekrekeningen heeft geboekt of het is geboekt op een grootboekrekening die bij de 'balans' hoort.

Hoe pas ik de grootboekrekening aan?

❗️ Let op! Hiervoor heb je de boekhoudfunctie nodig in Tellow. Zet deze aan via 'Instellingen' -> 'Gebruikers en rollen'.

Stap 1: Ga naar 'Geavanceerd'

Stap 2: Kies voor 'Reconciliatie'

Stap 3: Kies voor 'Inkoop'

Stap 4: Selecteer de factuur en koppel een eventueel gekoppelde transactie los van de factuur

💡 Het is alleen mogelijk een factuur aan te passen als er geen transactie aan gekoppeld is. De transactie kan je na de aanpassingen weer koppelen aan de factuur.

Stap 5: Klik op wijzig

Stap 6: Pas de grootboekrekening aan

💡 Let op! Alle velden moeten ingevuld zijn voor je kan opslaan. Controleer dus goed of er bij de kopjes factuurnummer, factuurdatum, leverancier, omschrijving, grootboekrekening, bedrag en btw iets is ingevuld.

Stap 7: Sla de wijziging op en koppel de transactie aan de bon

Neem contact op met ons support team

Kom je er niet helemaal uit? We're here for you! Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je binnen 24 uur te beantwoorden.


Heeft u het antwoord gevonden?