Je hebt twee bedrijven waarvan je de administratie bijhoudt, maar je hebt maar één btw-nummer. Dat betekent dat je ook maar één btw-aangifte hoeft aan te geven bij de Belastingdienst.

Hoe verwerk je dit nu het beste in Tellow?

Er zijn een aantal opties:

  1. Je kan één account aanmaken in Tellow voor beide bedrijven

    Hoe ziet dit eruit in Tellow?

    -Bankrekeningen:
    Heb je meerdere bankrekeningen? Je upload beide bankrekeningen in hetzelfde account

    -Inkoopfacturen:
    Deze lopen hierdoor wel door elkaar, van de verschillende bedrijven worden de bonnen geboekt op dezelfde grootboekrekening. Je zal niet of moeilijk kunnen onderscheiden welke kosten voor welk bedrijf is.

    -Verkoopfacturen:
    Je hebt twee opties:
    Of je maakt voor één bedrijf de facturen in Tellow en voor de ander maak je de facturen buiten Tellow en upload je deze handmatig.
    Of je maakt alle facturen in Tellow en zal je vóór het maken van de factuur de 'Bedrijfsgegevens' moeten wisselen onder 'Instellingen'

    -Btw-aangifte:
    Deze wordt automatisch gemaakt en kan je (automatisch) indienen bij de Belastingdienst

    -Kosten abonnement:
    Je hebt één keer de kosten van het abonnement

  2. Je maakt twee losstaande accounts aan in Tellow voor de bedrijven

    Hoe ziet dit eruit in Tellow?

    -Bankrekeningen:
    Heb je meerdere bankrekeningen? Je upload in elk los account de juiste bankrekening
    Maar één bankrekening? Het is dan makkelijker om maar één account te nemen bij Tellow.

    -Inkoopfacturen:
    Deze upload je ook in elk los account waardoor de kosten worden gescheiden en je makkelijk inzicht hebt welke kosten voor welk bedrijf zijn.

    -Verkoopfacturen:
    Deze maak je ook los in elk account voor het bedrijf via Tellow.

    -Btw-aangifte:
    Deze wordt los (automatisch) gemaakt voor de twee bedrijven. Je kan deze bedragen van de aangiftes zelf bij elkaar optellen en dit opgetelde bedrag kan je handmatig indienen bij de Belastingdienst.

    -Kosten abonnement:
    Je hebt twee keer de kosten van het abonnement, je betaald voor elk account los.

    ❗️ Let op! Het is wel belangrijk dat je voor de twee verschillende accounts een ander e-mailadres en KvK-nummer hebt.

Heb je je keuze gemaakt? Geef deze dan door aan support. Wij kunnen je helpen met de inrichting van de administraties.
Open een chat met ons support team, stuur een mail of plan een belafspraak in. We streven ernaar om je binnen 24 uur te beantwoorden.



Heb je het antwoord gevonden?