Alle collecties
Abonnement, instellingen & account
Ik heb twee bedrijven, maar één btw-nummer. Hoe verwerk ik dit in Tellow?
Ik heb twee bedrijven, maar één btw-nummer. Hoe verwerk ik dit in Tellow?

eerdere bedrijven | meerdere accounts

Maron avatar
Geschreven door Maron
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je hebt twee bedrijven waarvan je de administratie bijhoudt, maar je hebt maar één btw-nummer. Dat betekent dat er ook maar één btw-aangifte gedaan hoeft te worden bij de Belastingdienst.



Hoe verwerk je dit nu het beste in Tellow?

Je kan één van de twee onderstaande mogelijkheden kiezen.


Optie 1 : Je kan één account aanmaken in Tellow voor beide bedrijven

Hoe ziet dit eruit in Tellow?

-Bankrekeningen:
Heb je meerdere bankrekeningen? Je upload beide bankrekeningen in hetzelfde account

-Inkoopfacturen:
De inkoopfacturen lopen door elkaar heen: van de verschillende bedrijven worden de bonnen geboekt op dezelfde grootboekrekening. Je zal niet of moeilijk kunnen onderscheiden welke kosten voor welk bedrijf is.

-Verkoopfacturen:
Je hebt twee opties:
(1) Of je maakt voor één bedrijf de facturen in Tellow en voor de ander maak je de facturen buiten Tellow en upload je deze handmatig.
(2) Of je maakt alle facturen in Tellow en zal je vóór het maken van de factuur de 'Bedrijfsgegevens' moeten wisselen onder 'Instellingen'

-Btw-aangifte:
Deze wordt automatisch gemaakt en kan je (automatisch) indienen bij de Belastingdienst

-Kosten abonnement:
Je hebt één keer de kosten van het abonnement

Optie 2: Je maakt twee verschillende accounts aan in Tellow voor de bedrijven

Hoe ziet dit eruit in Tellow?

-Bankrekeningen:
Heb je meerdere bankrekeningen? Je upload in elk los account de juiste bankrekening
💡 Heb je één bankrekening? Het is dan makkelijker om maar één account te nemen bij Tellow.

-Inkoopfacturen:
De inkoopfacturen upload je in elk los account waardoor de kosten worden gescheiden en je makkelijk inzicht hebt welke kosten voor welk bedrijf zijn.

-Verkoopfacturen:
De verkoopfacturen maak je los in elk account voor het bedrijf.

-Btw-aangifte:
Deze wordt los (automatisch) gemaakt voor de twee bedrijven. Je kan deze bedragen van de aangiftes zelf bij elkaar optellen en dit opgetelde bedrag kan je handmatig indienen bij de Belastingdienst.

-Kosten abonnement:
Afhankelijk van welk abonnement je kiest, heb je voor elk account los de kosten van het abonnement.

❗️ Let op! Het is wel belangrijk dat er voor de twee verschillende accounts een ander e-mailadres en KvK-nummer is.

Was dit een antwoord op uw vraag?